Kasa w Centrum Kultury 76 833 65 74
Kasa w Teatrze im. A. Gryphiusa 783 403 503

40. GŁOGOWSKIE SPOTKANIA JAZZOWE - PRZEDSPRZEDAŻ BILETÓW & KARNETÓW

40. GSJ - KONCERTOWA JESIEŃ JAZZOWA

UWAGA: SPECJALNE NIŻSZE CENY BILETÓW TYLKO W SIERPNIU!

 

KARNET 40.GSJ 230 ZŁ - WSZYSTKIE KONCERTY 18-19.10 oraz 23.11.24 - TYLKO NA KUPBILECIK.PL W PRZEDSPRZEDAŻY OD 22.07 - 31.08.24

Kupisz tutaj:

BILET 2-DNIOWY 40.GSJ 150 ZŁ - KONCERTY 18-19.10.24 - TYLKO NA KUPBILECIK.PL W PRZEDSPRZEDAŻY OD 22.07 - 31.08.24

Kupisz tutaj:

BILET JEDNODNIOWY 40.GSJ 100 ZŁ - KONCERTY 23.11.24 - TYLKO NA KUPBILECIK.PL W PRZEDSPRZEDAŻY OD 22.07 - 31.08.24

Kupisz tutaj:
 
 
18.10.2024 Start koncertów: 19:00
PATRYCJUSZ GRUSZECKI QUARTET
BIOS "Pierwsze rozdanie"
OLE BØRUD
 
19.10.2024 Start koncertów: 19:00
THE SOUNDPACK feat. YAROSH ORGAN TRIO "Żyj kolorowo"
MARGO ZUBER QUARTET "Cisza"
KUBA WIĘCEK HOSHII
 
23.11.2024 Start koncertów: 19:00
THE EMANIAS PROJECT
PAULINA PRZYBYSZ INSIDES
AARON PARKS "Little Big"

 

KARNET 40.GSJ 230 ZŁ - WSZYSTKIE KONCERTY 18-19.10 oraz 23.11.24 - TYLKO NA KUPBILECIK.PL W PRZEDSPRZEDAŻY OD 22.07 - 31.08.24

BILET 2-DNIOWY 40.GSJ 150 ZŁ - KONERTY 18-19.10.24 - TYLKO NA KUPBILECIK.PL W PRZEDSPRZEDAŻY OD 22.07 - 31.08.24

BILET JEDNODNIOWY 40.GSJ 100 ZŁ - KONCERTY 23.11.24 - TYLKO NA KUPBILECIK.PL W PRZEDSPRZEDAŻY OD 22.07 - 31.08.24

 

Głogowskie Spotkania Jazzowe przetrwały cztery dekady mimo zmieniających się mód, samorządowych rewolucji, zmiennych dotacji, czasem trudnych rynkowych wyborów, nie oglądając się na duże okoliczne, ekspansywnie działające ośrodki miejskie i festiwale (Wrocław, Poznań), kreujące często trendy i upodobania jazzowej publiczności. Głogowskie Spotkania zachowały swój niezależny status. Kolejni dyrektorzy artystyczni począwszy od piatej edycji, przejętej organizacyjnie przez prężnie działający Miejski Ośrodek Kultury w Głogowie to niewątpliwie wybitni kreatorzy życia kulturalnego miasta. Zbigniew Rybka (1989 -1996)Mirosław Grzeszczak (1997), Violetta Marcinkowska (1998 - 2006) Julia Sawicka (2007) i Dorota Drozd (2008-2024) kierowali festiwalem, mając zawsze na względzie, z jednej strony wysoki poziom artystyczny oferty programowej, a z drugiej preferencje i sympatie głogowskiej publiczności. Trzeba również wyraźnie podkreślić - Głogowskie Spotkania Jazzowe wychowały sobie pokolenia stałych sympatyków i osób, które przyjeżdżając także spoza Głogowa (Zielona Góra, Leszno, Wrocław, Poznań) do dziś zasiadają na widowni podczas wieczornych, jesiennych koncertów. Wśród artystów festiwalowych pojawiają się również muzycy wychowani na tradycji GSJ, m.in. Mateusz Pliniewicz, Mateusz Krautwurst, Sybilla Sobczyk, Tomasz Szczepaniak, Filip Dubowski. W Głogowie można być spokojnym o przyszłość - jazzowej publiczności nigdy tu nie zabraknie.

Głogowskie Spotkania Jazzowe to prawdziwy fenomen. To tu prezentują rokrocznie swoje projekty najwybitniejsi polscy muzycy jazzowi obok takich gwiazd światowego formatu jak: Wayne Bartlett, Deborah Brown, Dana Gillespie, John Abercrombie, Bill Evans, Hiram Bullock, Jazzanova Live feat. Paul Randolph, Richard Bona, Al. Di Meola, Terri Lyne Carrington, Dean Brown, Earl Thomas, Omar Hakim, Valeriy Stepanov, Jonah Nilsson, Mike Stern, Nicolas Folmer.  Co prawda mamy w Polsce kilka jazzowych festiwali, które stażem, doświadczeniem, zasługami dla polskiego środowiska jazzowego a także skalą programowego rozmachu plasują się dużo wyżej, gdy jednak porównamy zaplecze techniczno-organizacyjne, możliwości finansowe i społeczne zasoby ewentualnych odbiorców wśród miast średniej wielkości, to Głogów w skali kraju nie ma sobie równych.

Jubileuszowa 40. edycja Głogowskich Spotkań Jazzowych trwa. Zainicjował ją kalendarz 2024 z jazzowymi artystami z poprzednich edycji GSJ oraz kwietniowy koncert Moniki Borzym z okazji Światowego Dnia Jazzu. W czerwcu w przestrzeni miejskiej pojawi się wielkoformatowa wystawa grafik, zapowiadających festiwal autorstwa studentów głogowskich uczelni pt. JAZZPANS, zaś w lipcu plenerowymi koncertami w stylu dixie i swing zabrzmią Jazzowe Fontanny. Clou 40.GSJ będzie koncertowa jesień na przełomie października i listopada – tu pojawią się goście z Polski i zagranicy - Paulina Przybysz, Kuba Więcek, Ole Borud (Skandynawia), Aaron Parks (USA) i wielu innych. Nie zabraknie okolicznościowych wystaw i kuluarowych spotkań. Finałem 40. Głogowskich Spotkań Jazzowych będzie Jubileuszowy Andrzejkowy Bal Jazzowy z gościnnym udziałem Sławka Uniatowskiego. Z pewnością będzie to wyjątkowy czas spotkań ze sztuką przez wielkie „S”.

 

Dorota Drozd

Dyrektor Artystyczny Głogowskich Spotkań Jazzowych

 

PATRYCJUSZ GRUSZECKI QUARTET

Są wśród artystów tacy, którzy nie tylko wracają na Głogowskie Spotkania Jazzowe, ale stają się częścią serca tego festiwalu. Poprzez muzyczne zaangażowanie dają publiczności coś więcej. Patrycjusz Gruszecki trębacz, flugelhornista, kompozytor, aranżer i wokalista występował podczas Głogowskich Spotkań Jazzowych zarówno w swoim projekcie muzycznym, jak i wspierając talentem formacje Bibobit, Dixie Company i Zbigniew Lewandowski Special Edition Quartet. Od kilku lat ma wkład w działania artystyczne Miejskiego Ośrodka Kultury w Głogowie. 40. Głogowskie Spotkania Jazzowe, po raz pierwszy w historii miasta i samego festiwalu rozpoczęły się hejnałem z wieży ratuszowej w Głogowie, w wykonaniu właśnie Patrycjusza Gruszeckiego. Doceniony przez recenzentów, publiczność i jury na różnych festiwalach, Patrycjusz powraca na scenę GSJ ze swym kwartetem. Jego koncert otworzy jesienną część jubileuszowych Głogowskich Spotkań Jazzowych.

Posłuchaj, jak oni grają! Mamy w Głogowie namiastkę Montreux!” – mówiła Dorota Drozd – dyrektor artystyczna GSJ, w trakcie koncertu Patrycjusza w ramach pandemicznej plenerowej odsłony festiwalu. Rzeczywiście znajdziemy w tej muzyce pełne oddanie, opowieść o doświadczeniach, które są bliskie każdemu artyście i wyśmienity poziom artystyczny. Gruszecki w momencie wyjścia na scenę staje się dźwiękiem, który jednoczy publiczność.

 

BIOS

BIOS to połączenie talentu zawodowców, dla których pasja pozwoliła stworzyć pierwsze kompozycje łączące w sobie ambitny pop z elementami bluesa i soulu. Miks gatunkowy, doświadczenie sceniczne i własny autorski projekt pozbawiony ograniczeń zaowocował jednym z najciekawszych muzycznych konceptów ostatnich lat. „Pierwsze rozdanie” to opowieść o przyjaźni, przeżyciach, emocjach, zawodach, sukcesach, inspiracjach i idolach. BIOS zaskakuje i wdziera się w myśli poprzez nie podyktowane nurtem i modą aranżacje. Osiem kompozycji zawartych na płycie mają w sobie lekkość dźwięku i ponadczasowe teksty, które napisali Kamil Bijoś, Paulina Przybysz, Aleksandra Kwaśniewska i Żaneta Lubera. Mamy dla Was energiczne i angażujące do tańca granie. Fantastyczną energię sceniczną i stylowe aranżacje, które pokochacie od pierwszych koncertowych dźwięków.

SKŁAD: KAMIL BIJOŚ wokal/ ARTUR MICHALSKI piano/ KACPER STOLARCZYK gitara/ WOJTEK FAMIELEC bass/ DANIEL KAPUSTKA perkusja

 

OLE BØRUD/ NORWEGIA

Pierwszy festiwalowy dzień 40. Głogowskich Spotkań Jazzowych to szansa, aby poznać bliżej norweskiego muzyka, który stanowi inspirację dla muzyków na całym świecie. Ole Børud to śmiało można powiedzieć człowiek renesansu – muzyk sesyjny, multiinstrumentalista, wokalista, kompozytor i producent muzyczny. Łączy w twórczości tak wiele gatunków, odmienia je przez przypadki i składa razem elementy funk, soul, blues, jazz, gospel, itp. dzięki fenomenalnym umiejętnościom kompozycji i aranżacji. Nie obce mu również metalowe rify. Jako drugie pokolenie rodziny uzdolnionych muzyków, Ole gra odkąd skończył 16 lat. Muzyka jest w jego życiu obecna cały czas. Jego profesjonalizm widoczny jest przede wszystkim w przekraczaniu barier, wytyczonych gatunkowo ścieżek. To tam czuje się najlepiej, gdzieś między pomiędzy. Jego muzyczni guru są m.in. Quincy Jones, Prince, George Duke, TOTO czy Nik Kershaw. Muzyczne combo Ole absolutne łapie słuchacza za serce z łatwością i nie puszcza. Artysta grywał już w Polsce, ale zapełniał sale po brzegi również w Tokio czy Las Vegas. Kwintet pod dowodzeniem Ole, który zaprezentuje się przed głogowską publicznością będzie jednym z najważniejszych tegorocznych koncertów Głogowskich Spotkań Jazzowych, podkreślając ich zróżnicowanych trwający cztery dekady charakter.

SKŁAD: OLE BØRUD wokal, gitara/ RUBEN DALEN perkusja/ LARS-ERIK DAHLE bass/ MARKUS LILLEHAUG JOHNSEN gitara/ JENS ANDREAS KLEIVEN keybord

 

MARGO ZUBER

Utalentowana i debiutująca z płytą „Cisza” Margo Zuber to wokalistka, autorka tekstów i muzyki, a także aktywna nauczycielka śpiewu. Koncertowała w Polsce, Europie i Azji. Podczas koncertu usłyszymy autorskie kompozycje łączące organy Hammonda – grających jednocześnie partię basu – z fortepianem, jest unikatowym rozwiązaniem. Zatem publiczność festiwalu ma okazję usłyszeć pierwszy zespół w kraju, który występuje w takim zestawieniu instrumentalnym. Instrumentarium, które pięknie uzupełnia rzadki i niski głos kontraltowy zachwyci Was klimatem. Poczucie odosobnienia i osamotnienia miesza się z natłokiem myśli nie dających spokoju. Sposobem na to jest zamknięcie uczuć w dźwiękach, dzieląc się nimi z publicznością. Angażujące utwory dążą do wywołania u odbiorcy potrzeby zatrzymania się, złapania oddechu i wyciszenia, odnalezienia w „Ciszy” przestrzeni do przemyśleń. Margo wystąpi w towarzystwie, świetnie znanego głogowskiej publiczności, a prywatnie jej męża, Kajetana Galasa (współaranżera pierwszej Głogowskiej Pastorałki) oraz Grzegorza Pałki i Mateusza Pałki. Każdy z tych ambitnych, wykształconych muzyków wnosi ważny element do budowania całości kompozycji koncertowej.

SKŁAD: MARGO ZUBER wokal/ KAJETAN GALAS organy Hammonda/ MATEUSZ PAŁKA piano/ GRZEGORZ PAŁKA perkusja

 

THE SOUND PACK feat. YAROSH ORGAN TRIO „ŻYJ KOLOROWO”

Drugi album kwartetu wokalnego The Sound Pack tym razem we współpracy z Yarosh Organ Trio, zawiera dobrze znane polskie piosenki wpisujące się w kanon muzyki jazzowej. Tego typu wydawnictwo, wychodzące z rąk zespołu wokalnego to absolutny niecodziennik. Całość aranżacji zwraca uwagę na uniwersalność dobrze znanych kompozycji, odświeża je, odkrywa na nowo. Jak mówią artyści: „Pomysł na przedsięwzięcie zrodził się z chęci ukazania piękna, wzorcowych kompozycji i tekstów w nowej formie oraz dbania o wspólne, kulturowe dziedzictwo.” Tradycja wokalnych grup rodem z amerykańskich ulicznych składów łączy się płynnie i tworzy potężną warstwę muzyczną z charakterystycznym brzmieniem organów Hammonda, perkusji i saksofonu. Połączenie muzycznej tradycji polskiej piosenki z kanonicznym brzmieniem amerykańskiego jazzu nie tylko pozwoli przeżyć emocjonalnie to wydarzenia, ale także może stać się inspiracją do odkrywania kolejnych warstw muzycznych i poszukiwania w dźwięku nowych dróg.

SKŁAD: THE SOUND PACK - MARCIN WAWRZYNOWICZ/ JOANNA ŚWINIARSKA-SZEBSZCZYK/ KATARZYNA MIROWSKA/ MAŁGORZATA BINIEK feat. YAROSH ORGAN TRIO - PRZEMYSŁAW JAROSZ perkusja/ TOMASZ PRUCHNICKI saksofon/ KAJETAN GALAS organy Hammonda

 

KUBA WIĘCEK

Kuba Więcek jako saksofonista, kompozytor, multiinstrumentalista i producent muzyczny kilkukrotnie odwiedził Głogów. Był obecny zarówno z własnym projektem muzycznym, jako muzyk w projekcie Młynarski- Masecki, a także na plenerowej scenie Głogowskich Spotkań Jazzowych razem z Pauliną Przybysz. Zachwycił głogowską publiczność pomimo młodego wieku dojrzałą duszą artystyczną. Jego złożone kompozycje prezentowane w pełnym skupieniu porywają wszechstronnością i złożoną naturą. HOSHII (jap. pragnąć) to najnowszy projekt Kuby Więcka. Powraca on na scenę jazzową, prezentując nowe pomysły inspirowane ostatnimi latami pracy z różnymi artystami sceny hip-hopowej i alternatywnej. Dźwięki, które usłyszymy za sprawą „HOSHII” to bity stworzone przez Kubę specjalnie zaaranżowane na kwartet jazzowy. Celem tak nietypowej produkcji muzycznej jest redefiniowanie gatunku.

SKŁAD: KUBA WIĘCEK saksofon/ GRZEGORZ TARWID piano/ MAX MUCHA bass/ MIŁOSZ BERDZIK perkusja

 

THE EMANIAS PROJECT/ NIEMCY

Saksofon, piano i bas unoszą się wokół bitów perkusyjnych zapraszają do wsłuchania się, wczucia w rytm i tańca. Czterech młodych muzyków z Drezna, Lipska i berlina tworzy The Emanias Project. Przepełniony groovem, zespół fusion jazz łączy najlepsze złożone harmonie, breakbeaty, grzmiące basy i chwytliwe linie saksofonu.

Wspólna misja zjednoczenia muzycznego pozwoliło artystom stworzyć unikalne brzmienie instrumentalne. Zespół wie, jak przełamywać konwencje i szerzyć klimat i energię.

SKŁAD: HENDRIK MARIN saksofon altowy/ EMMANUEL WALTER piano/ SIMON HENSCHEN bass/ ELIAS PRELL perkusja

 

PAULINA PRZYBYSZ

Paulina Przybysz – twórcza, kreatywna autorka tekstów i wokalistka. Jednak to zdanie nie oddaje w pełni jej talentu, a nakreśla przestrzeń, w której z pełną doskonałością porusza się artystka. Po latach spędzonych w czołówce muzyków polskich wciąż głodna jest poszukiwania inspiracji, proponowania nowych mieszanek gatunkowych i propagowania otwarcia się na muzykę. Jej współpraca z różnymi muzykami, jak Tomasz Stańko, Stanisław Sojka, Krzysztof Zalewski, Bartek Królik pokazuje niezwykle rozbudowane możliwości rozwijania własnych projektów.

INSIDES” to pierwszy projekt artystki w jazzowej odsłonie, to spełnienie miłości. Jak mówi sama Paulina: „Od zawsze wiedziałam, że nagranie albumu z ukochanymi standardami jazzowymi, to tylko kwestia czasu… Wychowała mnie Ella Fitzgerald w nieskończonych kompilacjach „Ella and Louis”, „Ella i Oscar Peterson”, „Ella Sings Duke Ellington” itd. Kochałam jej niezwykłe improwizacyjne loty, ale najdogłębniej wzruszała mnie Billie Holiday, która w swoich kocich frazach zawierała wszechświat emocji. Mama włączała winyl Nat Kinga Cole’a, w kółko leciała też „Blublula” Staszka Soyki. Potem pojawiła się we mnie miłość do Niny Simone i albumów Cassandry Wilson, która śpiewała tematy Milesa”.

Wobec tak mocnej wrażliwości artystki i towarzyszących jej muzyków nie można przejść obojętnie. To angażujący i pełny emocji projekt, w którym Paulina Przybysz realizuje to, co gra głęboko w duszy i sercu.

SKŁAD: PAULINA PRZYBYSZ wokal/ MAREK PĘDZIWIATR piano/ OLAF WĘGIER saksofon tenorowy/ TYMON KOSMA wibrafon/ KRZYSZTOF BARANOWSKI kontrabas/ WIKTORIA JAKUBOWSKA perkusja

 

AARON PARKS/ USA

Aaron Parks zapadł w pamięć głogowskiej, jazzowej publiczności na lata. To jeden z tych artystów, który ma lekkość w oczarowaniu dzięki muzyce na najwyższym poziomie, do którego skrupulatnie dążył poprzez zdobywanie bogatego doświadczenia. Stał się częścią Głogowskich Spotkań Jazzowych, dziesięć lat temu występując u boku Terri Lynn Carrington. Już podczas tego koncertu mogliśmy podziwiać pasję, talent i serce jakie Aaron przekazuje z pomocą dźwięku. Obecnie powraca na głogowską scenę w autorskim projekcie „Little Big”. Kwartet ma na koncie trzy płyty, a najnowsza wydana jest dzięki legendarnej, nowojorskiej wytwórni Blue Note Records. To tu możemy poczuć potrzebę wyrażenia własnej tożsamości zespołu i spontanicznej komunikacji.

Dla mnie to naprawdę wyjątkowa płyta” – mówi Aaron Parks – „Jest jednocześnie najbliższa temu, jak wyobrażałem sobie brzmienie tej muzyki, a także znacznie wykracza poza moje wyobrażenia”. Aaron Parks razem ze swoim składem, tworząc „Little Big” zapewnia nam artystyczne doznania na najwyższym światowym poziomie. Ten projekt skradnie Wasze serca.

SKŁAD: AARON PARKS piano/ GREG TUOHEY gitara/ DAVID GINYARD bass/ JONGKUK KIM perkusja

CENTRUM KULTURY

rondo Konstytucji 3-go Maja 2, 67-200 Głogów

KLUB MAYDAY

ul. Perseusza 11, 67-200 Głogów

TEATR IM. A. GRYPHIUSA

Rynek 8, 67-200 Głogów

Deklaracja dostępności

Kasa CK MOK 

76 833 65 74

Sekretariat

76 833 41 40